martes, 21 de agosto de 2012

COVA CUBERES

Una de les activitats espeleològiques realitzades aquest estiu ha sigut la visita  a la cavitat amb mes recorregut de Catalunya: la Cova Cuberes. Esta cavitat esta excavada en conglomerat i situada en la Serra de Lleràs. També ostenta la segona posició en quant a recorregut i en quant a desnivell a nivell mundial, de les cavitats en conglomerat.

Formacions en la Cova Cuberes.

Boca de entrada.

La boca es situa en el mateix llit d'un torrent (torrent del Bosc), que esta equipat pera realitzar el seu descens. En el municipi de la Conca de Dalt, però a prop de la localitat de Serradet, propera a la Pobla de Segur.
Galeria Badalona.

Galeria Gelera.

El entorn de la cavitat es preciós, una vall rodejada de cims verticals amb formes de lo mes curioses. A mes a mes estava tot cobert d'un verd al que no estem acostumats per les nostres terres castellonenques.
Blocs de conglomerat.

Pujant el pou de l'Aigua.

El dia 10 de juliol vam viatjar fins la zona on s'obre la boca i vam situar la entrada a la cavitat. Els participants vàrem ser Cristina de Espemo i Luis del ECC. Vam dormir al aparcament on es deixen els vehicles per visitar la cova i el dia 11 vam entrar a la cavitat de bon mati.

Tram molt concrecionat.

La Falla.

La cavitat s'inicia amb una gatera, possiblement el punt mes estret de tota la cavitat. Desprès passàrem els llacs, que se trobaven molt baixos de nivell. A continuació passarem per la Galeria Badalona i galeria Gelera. En aquestes galeries trobarem un bon nombre de passamans i les dimensions son mes be estretes.
Belles formacions.

La Colada.

Desprès de passar la gatera SIE les dimensions de les galeries augmenta considerablement. En aquesta zona visitarem el Pou de l'aigua i la gran sala que hi ha baix del pou. Desprès retornant a la galeria principal passàrem per la Falla i arribàrem fins "la colada", on els companys de la SIE han escalat mes de 100 metres.

Un dels tres llacs penjats de La Colada.

Baixant La Colada.

Aquesta zona es preciosa. Existeixen tres llacs penjats, cadascun a una alçada distinta, i plens d'un aigua cristal·lina. Es un lloc màgic. Des de ací vam desfer el camí i tornarem cap a la boca de sortida.
La Colada.

Llacs d'entrada.

Sortirem de la cavitat molt contents, invertint en la visita unes 10 hores. Al dia següent realitzarem el descens del Torrent del Bosc, el mateix on s'obri la boca d ela cova Cuberes. Aquest barranc es preciós, esta tot ell molt ben format i engorgat, encara que no te grans rapels ni tampoc sol dur aigua.

Tornant fins el cotxe.

En la Pica d'Estats.

Durant el dies posteriors vàrem realitzar l'ascensió a la Pica d'Estats, sostre de Catalunya, i algunes activitats mes com el descens de barrancs o senderisme.