lunes, 24 de diciembre de 2012

Pont de desembre al Massis dels Ports

Sala del Llac (Avenc de la Crisi)

El passat pont de desembre vam pujar a la Mola de Catí (Massís dels Ports) per fer algo d'espeleo per allí. Vam estar 4 dies per allà dalt acompanyats de alguns companys de ESPEMO i de Vila-Real.

Sala de les banderes (Avenc de la Crisi)

El dijous vam visitar l'avenc de la Crisi. Anàvem Carlos, Cristina i Luis. Una vegada baixat el gran però estret pou de 117 m. vam visitar la Sala de les banderes i les galeries anexes, i també la sala del llac.
Pou de 117 m. (Avenc de la Crisi)

Galeria de les banderes (Avenc de la Crisi)

El divendres vam fer una caminada per la zona del Caro. Van començar en el coll del Vicari i vam baixar cap a la Mola de la Castellona. Desprès vam pegar la volta la Mola de la Castellona i vam agafar el camí que baixa cap al barranc de la Geganta per desprès pujar cap a la Mola del Moro.
Al fons la Mola de la Castellona i la Mola del Moro

Mola de la Castellona

De allí continuarem cap a la cova de Caro i cap als bassis de Caro. Desprès vam passar pel forn de pega de la Pimpollada, que es troba en molt bon estat de conservació. I per últim vam pujar cap al Coll de Vicari.
Al fons la Roca del Migdia

Caminant pel Port

El dissabte van venir Lee, Gilavert i Vicki, els companys del club espeleològic de Vila-Real. En ells vam visitar l'avenc dels Mamelons. Però mentre els companys entraven i anaven instal·lant, Lee i Luis vam anar a desobstruir un forat que vam localitzar eixe mateix mati i que estava molt a prop del avenc del Polit.

Entrada al Avenc del Cagalló

Croquis topogràfic

La desobstruccio mos va permetre entrar però la cavitat tan sol tenia uns 7 metres de fondària de una estretor considerable, però s'acabava per colmatació de roques per lo que una laboriosa desobstruccio podria donar bons resultats. El vam batejar com a l’Avenc del Cagalló.

Sala del Castell (Avenc dels Mamelons)

Sala SIRE (Avenc dels Mamelons)

Pel que fa a l'avenc dels Mamelons les galeries visitades van ser les de la via SIRE, arribant fins les sales del Castell i SIRE. Estes dos sales estan molt decorades per múltiples formacions.

Cova d’en Cantero

El diumenge els companys de Vila-Real van entrar al Avenc de la Crisi per desinstalar. Van visitar la cavitat fins la sala del Llac. Mentres tant nosaltres vam visitar la Cova d’En Cantero amb uns xics que vam conèixer per La Mola i que la anaven a visitar també.